Green Team Twente گیربکس سیاره ای را در سرعت های بالا آزمایش می کند

بروینی Brevini گیربکس خورشیدی

گیربکس سیاره ای AE210-015 ما در سرعت های افزایش یافته چگونه عمل می کند؟ یک تیم دانشجویی برنده جایزه از Twente می‌خواهد از گیربکس سیاره‌ای ما در سیستم انتقال خودروی مسابقه‌ای جدید خود با نیروی هیدروژن استفاده کند. اما گیربکس سیاره ای ما اصولاً برای سرعت ورودی 10000 دور در دقیقه طراحی نشده است. یک دکل آزمایشی نشان می دهد که آیا می توان از جعبه دنده سیاره ای در این ماشین مسابقه پیشگامانه استفاده کرد یا خیر.

Green Team Twente یک تیم دانشجویی چند رشته ای با دانشجویان دانشگاه Twente و Saxion Hogeschool است. آنها متعهد به توسعه و به کارگیری نوآوری های فناوری در زمینه تحرک پایدار هستند. در سال های آینده، این تیم از 22 دانشجوی تمام وقت و 6 دانشجوی پاره وقت در سال 2022 به 30 دانشجوی تمام وقت در سال 2023 خواهد رسید.

برای یازدهمین سال فعالیت Green Team Twente – در سه سال گذشته ماشین آنها یکی از کارآمدترین اتومبیل های هیدروژنی در جهان بوده است – این تیم چالش جدیدی را انتخاب کرد. تیم دانش آموزی شرکت در ماراتن اکو شل را متوقف می کند و وارد دنیای دانشجویی فرمول می شود. آنها می خواهند نشان دهند که تیم سبز توئنت با توسعه و ساخت اولین ماشین مسابقه ای فرمول دانشجویی با موتور هیدروژنی در جهان چه توانایی هایی دارد.

برای برداشتن سریع گام‌ها (و صرفه‌جویی در هزینه)، تیم تا حد امکان با شرکت‌هایی با دانش، تجربه و محصولات متناسب با چالش همکاری می‌کند.

گیربکس سیاره ای خارج از مشخصات

تست گیربکس سیاره ایAPEX DYNAMICS برای ارائه یک سیستم انتقال خودرو به این خودرو نزدیک شد که به سیستم کشش اجازه می دهد تا نیرو را به چرخ ها برساند. با این حال، سرعتی که سیستم برای آن طراحی شده است، به راحتی در بازار تجاری در دسترس نیست. AE120 با نسبت دنده 15:1 نزدیک می شود. با این حال، این گیربکس در اصل برای سرعت های ورودی 10000 دور در دقیقه طراحی نشده است. تیم Green Twente آزمایشی را انجام داد تا ببیند گیربکس در چنین سرعت‌هایی چگونه رفتار می‌کند. یک جنبه مهم این بود که آیا دمای AE120 از 90 درجه سانتیگراد تجاوز نمی کند (مشخصات این گیربکس سیاره ای). علاوه بر این، سطوح نویز باید به صورت غیر روشی کنترل شود تا از عملکرد مکانیکی گیربکس اطمینان حاصل شود.

روش آزمون

روش تست مورد استفاده برای تست گیربکس سیاره ای دارای ساختار خطی با افزایش سرعت است. با حفظ یک چرخه ثابت برای یک دوره زمانی، اندازه گیری دما انجام شد و می توان مقایسه ای انجام داد.

یک چرخه وظیفه شامل یک موج ذوزنقه ای برای شبیه سازی حجم کار در حین کار است

  • زمان شتاب: 1000 میلی ثانیه
  • زمان پیک: 7.500 میلی ثانیه
  • زمان کاهش سرعت: 1000 میلی ثانیه
  • زمان توقف: 500 میلی ثانیه

اندازه گیری دما هر 30 ثانیه انجام می شود، آزمایش ها با سرعت های زیر انجام می شود:

  • 5000 دور در دقیقه
  • 6000 دور در دقیقه
  • 7000 دور در دقیقه
  • 8000 دور در دقیقه
  • 9000 دور در دقیقه
  • 10000 دور در دقیقه

سرعت ورودی مشخص شده AE120-015 اسمی 4000 دور در دقیقه و حداکثر 8000 دور در دقیقه است.

نشانه هایی در مورد خرابی های مکانیکی

با توجه به سطوح نویز، افزایش قابل توجهی در سطوح نویز در طول مدت آزمایش مشاهده نشد. این نشان می دهد که روانکاری گیربکس قادر به عملکرد کافی بوده است.

نتایج تست گیربکس سیاره ای ae120-015

نتیجه

برای پاسخ به سوال تحقیقاتی ما “آیا گیربکس سیاره ای APEX DYNAMICS AE120-015 با مشخصات عادی در سرعت های بالا عمل می کند”، می توان تأیید کرد که دمای 90 درجه سانتیگراد تجاوز نمی کند. حتی در بالاترین سرعت 10000 دور در دقیقه.

توضیح:

دلیل اینکه گیربکس APEX DYNAMICS AE120-015 در سرعت های بالا نسبتا خنک باقی می ماند سه برابر است:

  • بلبرینگ ورودی با شفت خروجی می چرخد ​​و باعث می شود که با سرعت نسبی بچرخد.
  • در سمت ورودی، بلبرینگ و آب بند از یکدیگر جدا شده اند تا بتوانیم در کمترین قطر ممکن آب بندی کنیم. این کمترین سرعت محیطی و کمترین گرمایش را می دهد.
  • حلقه های پمپ روی چرخ دنده های سیاره ای روغن کاری بلبرینگ های آن را تضمین می کند.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در بروینی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *